lyckosmide

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Lyckans Smed - 17 november 2009 20:29

Stackars min lilla prinsessa... Hon drömmer läskiga mardrömmar och vaknar och är helt otröstlig. Spelar ingen roll vad jag gör, säger eller hur länge jag sitter och håller om henne. Snacka om att känna sig hjälplös! Hur förklarar man för en tre-åring att det hämska monster hon nyss såg var på låtsas, finns inte på riktigt. Jo, hon såg det ju nyss, klart det finns -för henne.

Nu sitter jag här och tänker på min lilla, som sitter vaken i soffan och inte kommer vilja gå upp imorgon. Hur ska jag alltid kunna skydda henne från all världens monster? Hon är ju en egen person redan nu, och har sina egna upplevelser. Jag kan inte ens ta bort och sydda henne från läskiga monster, som inte ens finns, hur ska jag då kunna skydda henne i livet? I livet kommer hon att möta en massa andra sorters "monster", som faktiskt finns, och jag kommer bara att kunna se på och åter igen försöka trösta min otrösteliga lilla prinsessa!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards