lyckosmide

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 21:54

Imorrn ska jag med dottern på treårskontroll. Spännande att se hur hon reagerar, var ju ett tag sedan man kolla vikt och så. I början rände man ju varje vecka och kolla hur hon växte...

Sen blir det dagmamma för Agnes och jag ska ut i smedjan och banka in lite lycka i nåt kul, nån fin ljusstake kanske.

Sov gott!

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 19:29

Har haft en del migränanfall sedan jag var sex år gammal. Fick åka hem kräkandes från skolan ett antal gånger. Sån tur är har jag världens bästa naprapat och har för det mesta lyckats hålla migränen under kontroll och slippa de värsta anfallen. Förra veckan druttade jag ikull på någe konstigt vis och jag hörde hur det bara knakade till i ryggen. Brukar oftast tänka positivt när detta inträffar typ "nu blev det riktigt bra i ryggen, nu hoppade det rätt".  ;-)

Hann inte ens tänka detta förrän jag kände hur fel det blivit. Följande fem dagar har jag vaknat med sprängande huvudvärk som inte försvinner med tabletter, som jag hatar att behöva ta.


Det jag vill ha sagt med det här inlägget är att tacka en underbar människa som alltid ställer upp..

När jag idag ringde till min naprapat så fick jag direkt ta en återbudstid och komma samma dag, annars brukar det ju ta ett par veckor att få tid! Åkte dit och undrade hur jag ens skulle kunna ta mig dit och ligga där utan att kräkas?


naprapaten  -Oj, du ser inte så pigg ut, hur är det?

jag - Inge bra alls, vet inte om jag ska gråta eller kräkas?

naprapaten - Helst det första tack!


Det knakade ordentligt och HELT OTROIGT åkte jag hem utan värk. Nu mår jag bättre än på hela förra veckan. Bäst att hålla sig lite lugn nu så det inte hoppar fel igen.

Alla med migrän...  hitta en bra naprapat och fixa problemet i stället för att äta starka tabletter som bara går på symtomen och ger biverkningar.

Lycka till alla...

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 16:58

  

Det är mörkt när vi går till jobbet/skolan och lika mörkt när vi kommer hem. Jag tillhör dem över femtio procenten av svenskarna som blir hängig och trött av ljusbristen. Nästan att mann redan på sommaren har ångest över att vintern kommer, sjukt ja visst!

Men vintern kommer oavsett och det bästa vi kan göra är att förbereda oss ordentligt och se till att ta hand om oss själva. Här kommer lite tips som alla fall gör det lite lättare för mig...

-Det absolut viktigaste tycker jag är att omge sig med ljus. Ha mycket myslampor på och tänd ljus, i massor. Det hjälper!!!

- Punktbelys en fondvägg, soffgruppen, skrivbordet eller hyllor. Skapa stämning också genom att använda dimmer på din belysning,

-Sola solarium! Ja det trodde ni inte va, men faktiskt så är det nyttigt på vintern att sola nån gång ibland. Forskare har till och med kommit fram till att det är mer nyttigt än skadligt. Men då alltså I MÅTTLIG MÄNGD (till alla skrynkliga, söndersolade chokladbjörnar).

- Omge dig med ljusa färger! Jag kör på bara vitt, vitt och vitt. Fungerar super, sen är det så lätt att ändra i rummen genom att bara ändra färg på tex kuddar, gardiner, mattor och andra inredningsprylar.

Gå in på inredningssidan för mer inspiration!

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 14:47

Att ÄLSKA är att riskera att bli avvisad
Att LEVA är att riskera att dö
Att HOPPAS är att riskera förtvivlan
Att FÖRSÖKA är att riskera att misslyckas

Men vi måste riskera
Bara den som tar risker är fri
för den största risken av allt
är att inte riskera någonting


Hittade den här texten på en änglaskylt på www.vildaanglar.se. Det finns jättemycket fina budskap på olika skyltar där. Så klart är det fullproppat med en massa fina inredningssaker helt i min stil också. Snart är även webbutiken här på min sida igång.. Så, Håll ut!!!

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 10:58

Sitter och kollar på efter tio. Det är tydligen bloggtema i veckan, och det passar ju bra nu när man har hamnat i träsket. Blondinbella och hennes pojkvän Nils är med i programmet. Jag tycker att det är roligt och bra för dem som lyckas med sina bloggar. Så typiskt bara att det alltid ska finnas rötägg som lägger mera energi till att förstöra för andra än att försöka lyckas med något själva. Är tydligen någon/några som hackat sönder blondinbellas blogg flera gånger. Varför då??? Inser man inte att man bara är avundsjuk då?? Idioter!!

Läser inte själv hennes blogg eller så men det känns bara så onödigt att lägga energi på att göra det svårt för andra, när man i stället kan försöka lägga den energin på nåt bättre, eller..?

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards