lyckosmide

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Lyckans Smed - 27 november 2009 20:43

Har varit på ettårskalas hela kvällen och är nu proppmätta på fika. För att inte riskera att det finns någon liten plats kvar i magen har vi nu gjort ordning enn skål med dipp och chips och otroligt nog verkar det som det går i en hel del ändå. Kollar på Idol, så klart, och tycker att demm är så duktigt dem som är kvar. Speciellt Tove, som är helt makalöst begåvad. Hon behöver som inte ens anstränga sig och är ju så ung! Nä nu måste jag kolla igen, nu börkar det efter reklamen...

Av Lyckans Smed - 27 november 2009 10:01


Nästan alla skrivet hit och dit om julen nu, och har gjort det bra länge. Jag har inte haft en tanke på att det faktiskt är jul om bara en månad men nu antar jag att jag måste inse detta då jag inte heller köpt en enda julklapp än.

Nu har jul-skrivar-turen kommit till mig och idag ska jag göra allt jag kan här hemma för att försöka fixa lite adventsstämmning! För det är ju faktiskt första advent på söndag, helt sjukt!


I år ska vi ha en lite vitare jul inne i huset har jag bestämt. Finns det inget vitt ute på marken får man väl försöka fixa det på annat vis. Just nu har jag fixat en masssa lökar, hyacinter och amaryllis, allt i vitt. Fint att ha vitt inne på julen tycker jag, klart lite rött måste det ju också vara för att få den riktiga julstämmningen ;-)


Undra om jag ska fixa ett glöggparty i år igen?! Hade ett förra året som blev riktigt lyckat tycker jag. Det kan ju vara för att alla som kom hade med sig sitt favouritjulgodis, och så fick alla smaka på allt och byta recept med varandra. Och det kom jag på helt själv ;-) Fast det är klart, man mådde ju inte direkt så bra i magen efter en hel kväll med slibb, slisk.

Kram till alla adventsfixare...

Av Lyckans Smed - 27 november 2009 09:09


Senaste tillskottet i smedjan, ett par värmeljushängare i silver, 150kr/st eller 250kr för paret! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards