lyckosmide

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Lyckans Smed - 26 november 2009 19:57

  


Nu har jag gjort mig förtjänt av en stor kopp chai tea framför teven med massor av ljus runt omkring mig! Vilket jag då tycker att jag gjort mig förtjänt av varje kväll när lillan har somnat ;-) Förstår inte hur folk klarar sig utan chai tea. Jag dricker en kopp på morgonen och en på kvällen, MINST!! Det bästa tet som finns och kan bara köpas på Indiska, så då vet ni det! Jag köper ett helt dussin varje gång jag är där, vet inte om det säger mest om hur mycket te jag dricker eller om hur ofta jag är i stan (Uppsala) och shoppar!?

Kram till alla som behöver en!


Av Lyckans Smed - 26 november 2009 13:10

* Det mest fantastiska med livet är att du har ett fritt val....

 

* Du kan välja att se det positiva hos dig själv...

 

* Du kan väljan att se möjligheter i stället för hinder...


Vi kan välja själva hur vi ska må, om vi bara tänker efter...

Tack för det!

Av Lyckans Smed - 26 november 2009 12:59

 


Vackra rosor som aldrig dör! Behöver inte vattnas heller ;-) 30cm hög är den och kostar just nu 295kr!    

Av Lyckans Smed - 26 november 2009 12:29

Ja, som sagt så fyller Agnes kusin år i morgon, fredag, och i går var vi där och skulle baka. Jag mådde inte så bra och var inte till någon nytta alls, Agnes däremot var med överallt och "hjälpte till" med allt!


  


Ha, det där såg jag allt, din lilla provsmakare!!

Agnes skulle prompt ha med sig sin egen lilla nalleform hemifån när vi åkte. Det blev en riktigt god nallekaka... antar jag alla fall för den försvann i ett nafs när vi fika efter bakningen ;-)


        


Sedan lekte Agnes med lillkusinen en massa och skulle hela tiden ha just det som kusin Ida hadde ;-) Men hon är så stolt över Ida ändå och vill gosa, krama och ha henne i knät hela tiden..


   


Sååå himla söta! Agnes med sina stora bruna ögon, och Ida med sina klarblå!!

Kram på er sötisar!!!   

Av Lyckans Smed - 26 november 2009 09:52

  

 

"När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

 

"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."

 

"Utan Puh skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Kanin högtidligt.... Omöjligt utan mig! En sådan björn är jag! sa Puh stolt för sig själv."

 

"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre."

 

"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det."

 

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar."

 

  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards