lyckosmide

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

200 kapsylöppnare, och jättemuffins!

Av Lyckans Smed - 16 februari 2010 20:18

Ja, då har jag äntligen bankat klart beställningen på 200st kapsylöppnare. Jag har blåsor i händerna och fick tejpa tummen för att den inte skulle bli en enda stor blåsa idag ;-) Det är en hel del jobb kvar på hälften av dom, men bankandet är alla fall klart. Såhär ser dom ut där dom ligger på bordet ute i verkstaden.




...Och såhär ser dem ut när dem är klara på ytan, det ska bara i ett hampasnöre med en knut på i hålet på alla!


Ser ni också så fint jag skrivit mitt namn på MIN tumstock på bordet?! Dessa har nåmligen en STOR förmåga att få ben och knata ut ur verkstaden ;-) Jag skrev stort på båda sidor, men vad stod det idag när jag kom ut och vände på den? Min "kära" sambo har skrivit över mitt namn med sitt, ja och där har vi ju också förklaringen till benen som mina tumstockar får..... suck!     


Förresten så går det utmärkt med mitt sockerberoende, det flyter på igen! Som ingen idé att försöka verkar det som! Jag försökte ju att vara HELT utan socker i ett par veckor, och det låter ju inte alls så svårt egentligen, för den som inte har prövat! Men prova då tycker jag!!! 

Det är ju så roligt att baka också, och smaka förståss! Såhär bra är mitt sockerberoende...


     


Nu försöker jag alla fall att bara äta efter middagen och inte sju gånger om dagen som tidigare. För det är faktiskt sjukt stor skillnad i hur man mår när man smäller i sig massa sött hela tiden. Man blir så himla mycket tröttare, jag blev mycket piggare när jag var utan i ett par veckor.... ja, innan mitt återfall då förståss;-)


Lycka till Er, och ta det lugt med sockerintaget!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Reklam


Skapa flashcards