lyckosmide

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Lyckans Smed - 7 december 2009 17:45

 


Hallå, nu har vi haft, och har, så mycket att göra att det var några dagar sedan jag skrev här i bloggen. Bland annat så har vi bakat pepparkakor för att få in lite julstämning! Det funka verkligen! Efter ett par timmar ville jag inte se en pepparkaka till och Agnes fick förstås ont i magen av all deg, trots att jag sa vid ungeför tretton tillfällen att hon inte skulle äta mera just på grund av det. Vi var hemma hos min mor och baka, och jag överdriver inte ett smack om jag säger att hon är ruggigt överamibitiös när det gäller det mesta. Kolla in hennes perfekta pepparkakor, med alla fyra färger så klart. Jag kanske ska tillägga att detta är bara ett av tre likadana bord!



Ja, det var ju bara hem och spritsa alla mina pepparkakor också, medans jag i tankarna klagade på min mors överambitiösa sätt som hon fört över på mig. Jag vet inte riktigt hur det funkar men precis allt som jag brukar gnälla över att min mor har eller gör, har jag också och gör, precis som hon. Det är väl så, att man blir så formad av allt i sin uppväxt vare sig man vill eller inte.


Komiskt på ett sätt! De sägs ju att det är så att det man klagar på hos andra är den egenskap som man är missnöjd med hos sig själv. Man måste väl inse det innan man kan ens försöka förändra sig själv. Tänk på det nästa gång ni klagar på någon!   


Ha de!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards