lyckosmide

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Lyckans Smed - 30 december 2009 20:02

  


Jag har ett par årstidskransar kvar som jag gjorde till jul. Alla delar är lösa och handgjorda och går alltså att göra om hur man vill, när man vill. Mittenringen har jag gjort i 8mm rundstång och sedan lindat med strö så att den ska bli tjock och ljusen ska få fäste.

Varför inte linda den full med cyréner till våren, eller av doftande blommor till sommaren. Hur som helst så kostar dem just nu 600kr om någon är intresserad. De finns med både band och krokar. Banden är lätt att byta till en annan färg efter årstid eller till sin egen favouritfärg.


Nu ska vi göra något som vi typ alldrig gör, ta en grogg och spela på bingolotto! Köpte lotter idag när vi var och handla,... men berätta det inte för någon ;-)

Ha det bra alla där ute och ta hand om varandra!

Av Lyckans Smed - 30 december 2009 19:21

  


Oj, oj vad länge sedan det var jag skrev något här. Helt sjukt vad tiden rullar på vid jul. Vi har varit bort någonstans varje dag sedan dagen före julafton nu och man är ju hyfsat less på julmaten om man får uttrycka sig milt ;-) Som om det inte var nog med det så har jag hunnit med en släng av magsjuka i måndags också, bläää! Fast som sagt... var ju ganska behövligt ändå efter all mat och gottis!

Annars har vi haft en underbar jul och tomten kom! Dessutom hade han inte bara ett par paket till Agnes om jag säger så. Herreminje vad med paket!! Hade ingen aning om att hon varit sååå snäll!? Snacka om bortskämd sockertopp vi har!


På  dagen var vi hemma och myste och mina föräldrar kom. Tomten hade varit hos oss på natten och lagt paket under grannen. På kvällen var vi till Agnes kusiner och dit kom tomten med paket. Barnen hjälpte till att dela ut paketen och var riktigt söta. Agnes stod och vred och vände på sig och drog i klänningen, så jäkla gullig hon var!


 


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards