lyckosmide

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Jag är välsignad!

Av Lyckans Smed - 21 december 2009 19:49

Det är precis vad jag känner just nu! Det är så förbannat vackert ute, helt underbart!

- Mamma, det är glitter i snön, sa Agnes nu på kvällen när vi var ute och lekte i snön. Vi gjorde en liten snögrotta år mössen och satte in ett ljus, så dem fick ett eget hus. (Bra tycker jag, då behöver dem ju inte komma in i vårt hus ;-) ). Så härligt att vara ute i snön och pyssla och Agnes hade ju så rätt. Känns som hela världen bara glittrar och är helt underbar.

Idag var jag och Agnes och hämtade en gran hos min mor som hennes gubbe så snällt tagit i sin skog till oss. Han e så snäll och ställer alltid upp, sen hur bra granen var var ju en annan sak ;-) Han berätta att dem knabbt kunnat äta mat tillsammans för att min mor diskuterade och var missnöjd med granen som han tagit åt dem. Jag tyckte det var roligt och bara skrattade, det blir nog bra med lite glitter på, (om man nu får dit det utan grenar, haha...). Hur som helst så fikade vi hos dem och seb skulle mor till Östhammar tillsammans med min syster och hennes lilla dotter, Ida på ett år. Vi bestämde oss för att följa med till Östhammar, och så klart skulle Agnes åka med i deras bil ;-) Och då slog det mig på väg dit, allt var bara så förbannat vackert!!! Och jag/vi har det så jäkla bra. Då kom också låten " I am blessed" på radion och det kändes som det var riktat till mig. Jag bara satt och log, njöt och kände ett enormt lugn och en enorm trygghet över mig. Mmmmmm...


Tänk på allt som är bra!

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

23 december 2009 12:19

Jag vill önska dig och din familj en underbar trevlig JUL.

Ha det så gott man bara kan ha det nu:)
Stora jul kjamen på er

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 december 2009 18:14

Hoppar in för att se hur du har det:) Hoppas allt är bra med er alla och att eran jul har varit toppen. Nu är det inte lång kvar på detta året. Du och din familj får ha en fortsatt skön jul vecka.

Sköt om dig vännen, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Reklam


Skapa flashcards