lyckosmide

Alla inlägg under november 2009

Av Lyckans Smed - 7 november 2009 21:18

    

Nu har vi precis kommit hem från Hökhuvuds årliga spökvandring. Ett STORT TACK till Familjen som har ordnat och fixat med tipsrunda och lyst upp en slinga runt i skogen med mashaller. Riktigt mysigt! Alla var välkomna och efteråt gick vi till kolmilan och grillade korv. Roligt och fyndigt sätt att komma på att umgås på i byn, men sen bor vi ju i en rolig och fyndig by också. Tack!

God natt på er!

Av Lyckans Smed - 7 november 2009 15:59

     


Köpte ljung för bara tio kronor styck idag i en vanlig livsmedelbutik. Visst är dom inte lika stora och fluffiga som en för runt femtio kronor, men med lite granris och ett par fina stenar spelar det ju faktiskt ingen roll.

Granris är toppen att använda för att få det så fin som det går i rabatter och krukor den här årstiden.

Bra för blommorna också med ett vintertäcke på, och perfekt utanför ytterdörren.




Av Lyckans Smed - 7 november 2009 10:39



  

Nu är det dags att börja mata fåglarna, om Ni inte redan gjort det. Många fåglar behöver äta flera gånger sin vikt varje dag. Man gör faktiskt fåglarna en tjänst att mata dem även på sommaren då fåglarna utsätter sina ungar för stora risker varje gång de lämnar boet. Men viktigast är det förstås den här tiden på året då vinterns få ljusa timmar gör det svårare för fåglarna att hitta naturlig föda.

Jag tillhör ju dem som tycker att jag varit generös och även givit fåglarna en brödbit då och då, men det ska man tydligen inte göra. Har nu lärt mig att fåglarna behöver sådant med högt och bra fettinnehåll, som fröer och nötter.

Bröd innehåller ju inte speciellt mycket fett. Om fåglarna äter sig mätta på bröd finns det risk för att de blir undernärda... så skippa brödet!

Av Lyckans Smed - 5 november 2009 22:07

Välkommen till min "Nyhetssida"!

Här kommer ni se vad som händer i Smedjan, på hemsidan och vad som är nytt i butiken.

Jag kommer att berätta om framtida utställningar, marknader och vad jag har för projekt på gång.


Just nu är hemsidan under uppbyggnad och det kommer framöver att läggas till bilder och information.

Det kommer även att göras förändringar och finjusteringar tills jag är nöjd och det ser bra ut. Jag hoppas att ni har överseende med det. Tack!


På återseende och varmt välkomna åter!

/Stina

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards