lyckosmide

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Är du mycket trött? läs detta!

Av Lyckans Smed - 30 november 2009 20:17

Ibland mår man bara så jäkla bra! Och det har jag gjort nu i flera dagar. När man mått dåligt under en tid så uppskattar man så fruktansvärt mycket att bara få må bra, så jag är lyckligare än någonsin!! Och tänk att jag var tvungen att bli sjuk för att bli lycklig! Men det är ju som sagt någon mening med allt!


Jag har haft problem med sjöldkörteln under en långre tid, närmare bestämt sex år! Jag hade bestämt att inte skriva om det förrän jag fått bukt med problemen, och nu verkar det som om det bara blir bättre och bättre. Sköldkörteln sköter hormonbalansen i varenda cell i hela kroppen, och rubbas den blir man helt enkelt rubbad ;-)

Jag har en sköldkörtel som producerar alldeles för lite hormon, men man kan också ha för mycket. Det är välldigt vanligt med dessa problem, och idag vet man att hela 10% av befolkningen har detta. Man vet också att det är ett oerhört stort mörkertal som i stället får andra feldiagnoser som utbrändhet, deppression, fibromyalgi m.m Egentligen kanske man bara har problem med sköldkörteln och skulle kunna bli bra mycket snabbare än vad man tror.

Problemen börjar oftast i samband med förlossning, efter en operation, i klimakteriet, eller i samband med en rad jobbiga händelser i livet. Som ni förstår så är det mest det kvinnliga könet som drabbas. Symtomen är många och till en början difusa, speciellt så har man en känsla av att något faktiskt är fel:


kronisk trötthet, förstoppning, sömnproblem, depression (självmordstankar), lättare

psykoser, frusenhet, låg kroppstemperatur, huvudvärk, migrän, värk och kramper i

muskler, stickningar i händer, domningar i fötter, svullnader, artrit dvs. reumatisk värk,

 yrsel, torr och fjällig hud, akne, ”tunga” ögonlock, glåmigt ansiktsuttryck, och

svullnader under ögonen, värk före och under menstruation, kramper vid menstruation,

 nedsatt aptit, försvagad puls, återkommande urinvägsinfektioner, svårigheter att stå ut

 med kyla eller värme, oförklarliga viktändringar, åderförkalkning, högt kolesterol,

sinusit (lätt att bli förkyld), heshet, håravfall, tårt hår, Dysmenorrea (bäckensmärtor),

Nedsatt fertilitet osv.


Känner du igen dig i några eller flera av dessa symtom sök hjälp hos din läkare och läs på

på nätet på www.scandlab.com. Scandlab gör analyser till sjukhusen och har ett urinprov

 som man lätt kan göra för att se om ens sköldkörtel fungerar som den ska. För enligt dem

 så syns inte dessa störningar på blodproven som de tar på sjukhusen och det har inte

 riktigt kommit ut till vårdcentralerna ännu. Sånt tar ju "lite" tid ;-)


Ta hand om er!!




 
 
Annica

Annica

30 november 2009 22:07

Tack för ditt avtryck hos mig :-)
Du har en fin sida, här kommer jag titta in fler gånger !
Mvh Annica

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

1 december 2009 06:10

OJ det där låter alarmerande, jag känner igen nästan vartenda symtom.... ska kolla upp det!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

J

1 december 2009 08:09

Hittade hit pga att du skrivit kommentar på en blogg som jag följer.
Tycker det är riktigt magstarkt av dig att gå in och skriva
All lycka till er, på hennes blogg
Samma dag som denna unga människa lämnat sina små barn, på 6 & 9 år, och sin man och blivit en ängel...

 
kaela

kaela

1 december 2009 08:40

ja varje människa och varje sak som händer oss har ett ärende till oss.

Allt ljus till dig!

http://kaela.bloggagratis.se

 
Helen

Helen

3 december 2009 13:07

Hej och tack för kommentaren :-) Ska ta o kika runt lite här inne hos dig nu tänkte jag :-)

/Helen

http://hilles.bloggplatsen.se

 
Brizen

Brizen

4 december 2009 00:35

Intressant att veta.. Så underbart att du fått bukt med det.. kan njuta av att få må bra..

Allt gott! :)

http://brizen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Skapa flashcards