lyckosmide

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Vilken härlig dag!

Av Lyckans Smed - 29 november 2009 10:53

I går var verkligen den bästa dagen på mycket länge! Alla i familjen mådde bra, och vi började dsgen med god frukost. Sedan åkte vi och köpte en massa reglar och annnat som vi behöver för att kunna snickra på lilla toan som vi håller på att bygga om på nedre våningen. Sedan höll vi på att fixa och göra oss i ordnig för en hel kväll med kalas. Julbordsknyt med Sambons släkt, så jäkla gott med första julmaten på året. Vi grilljerade en julskinka som vi skulle ha med oss, slog in små paket, som man också ska ha med sig. Alla har nämligen ett varsitt litet paket med sig, så blandar man allas paket och så kommer tomten.... Barnen hjälpte till och tyckte det hela var mycket spännande.

Sedan är det gissningslek! Man ska gissa vad det är i ett inslaget paket och får bbara ställa ja och nej frågor. Så går paketet runt varv för varv och alla gissar på sin tur. Tillslut lyckas en gissa vad det är, då får den personen ta med ett paket nästa år. Kul va?!

När vi kände oss nöjda med denna fest var det bara åka iväg till nästa. Ett par vänner som fyllt år hade ordnat med fest och när vi lyckats stuva in alla nyktra och mindra nyktra i bilen, bar det av dit. Där var vi bara en liten stund, Agnes som varit med och kalasat hela kvällen behövde hem och sova tyckte hennes mamma ;-) Hon själv hade väl kunnat hålla på hela natten. Vi dansade i vardagsrummet, och Agnes stod i soffan och hoppade. Hon är så himla lätt att ha med sig bort på fest. Hon och kusinerna lekte ju först hela kvällen och skötte sig själva. Sedan när hon började bli trött och vi tyckte det var dags att åka hem blev hon helt galen för vi hade ju minsan sagt att vi skulle på ett kalas till. Jäkla unge! " Men du är ju så trött" sa jag.

"Nej jag är inte trött!" sa såklart hon.

" Jo men nu gnäller du ju och e grining, det blir man när man är trött" sa jag lite pedagogiskt ;-)

Vad gör inte ungen då då?! Jo då gör hon världens smile, skrattar helt plötsligt åt mig och säger " Men mamma jag är inte trött längre, jag är glad nu ser du väl" och så ler hon igen, stort och länge.

det blev ju så klart en snabb titt på det andra kalaset alla fall.

Jag älskar min familj!!!

 
 
stina

stina

29 november 2009 17:28

Det är härligt med sådana fester. Tack för tipset på jullek.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards