lyckosmide

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Du har kraften!!!

Av Lyckans Smed - 19 november 2009 12:33

Man kan faktiskt själv välja att vara lycklig...

Våra negativa tankar om oss själv är ofta orsaken till våra depressioner. Vi måste komma ihåg att det är vi själva som väljer hur vi ska regera på saker och ting. Om någon tex är elak mot mig, eller jag blir besviken över något är det jag själv som väljer om jag ska bli ledsen, arg eller göra det bästa av situationen och se att det kanske var någon mening med att det nu blev såhär.

Det jag försöker säga är att vi har alltid ett val, och att vi påverkas mer än vad vi tor av våra tankar och val. Händer det alvarligare och tragiska händelser i sitt liv kan det så klart vara svårt att inse detta, men det är inte förrän vi accepterar situationen som den är som vi kan börja gå vidare och själva påverka våra liv för att uppleva största möjliga lycka och välbefinnande.

Tankens kraft är så mycket större än vad du och jag kan ana och tror. Jag är en av dem som har förstått och trott detta länge, men nu är det även vetenskapligt bevisat. Fråga mig inte hur dem har kommit fram till detta men det är nu vetanskapligt bevisat att optimisten i genomsnitt lever hela sju och ett halvt år längre än pessimisten. Det går alltså att tänka sig lycklig, genom att låta bli att tänka sig olycklig!

Enkelt va!? Ja, det kan ju låta så, men det kan vara svårare än man tror att bryta våra tankebanor. Lite lättare kan det dock bi om man vet av att vår hjärna är förändringsbenägen ner till minsta hjärncell och därför påverkas den rent fysiskt av våra possitiva eller negativa tankar. Lyckas vi bryta gamla invanda negativa tankebanor kommer hjärnan sedan ”vilja” välja det positiva tankespåret.
Vår förmåga att känna glädje och tillförsikt beror i slutändan på hur vi tänker om våra liv. Både när lyckan ler och gråa, mörka novemberdagar. Så gör dig själv en STOR tjänst e och tänk en glad och possitiv tanke idag, så kanke det kan bli två i morgon!

LYCKA till alla...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards