lyckosmide

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Stolt som en tupp!!

Av Lyckans Smed - 10 november 2009 11:33

 

Tänk vad ett litet barns ärliga ord kan påverka. På väg till treårskontrollen idag lyssnade vi på hög volym i bilen på Agnes favouritlåt "On and On", med Agnes, så klart! Så plötsligt säger hon:

- Mamma, du ser glad ut!

Tänka sig, jag sitter fortfarande och ler av hannes ord. Tack gumman!


Sen blev det så klart inte sämre av hur duktig hon var hos doktorn. Massor av kort lades upp på bordet på en boll, äpple, kopp, penna mm. Sedan skulle doktorn fråga vad det var för saker, vilket Agnes redan hade berättat. Sedan undrade doktorn vilken man kunde rita med och då berättade Agnes att det var ju pennan, och så fortsatte hon och berätta vad man kunde göra med de andra sakerna, som då skulle ha blivit doktorn nästa fråga. För att komma ett steg före frågade doktorn om Agnes kunde ge henne kortet på bollen och äpplet. I stället då för att ge doktorn ett kort i taget så lade hon ihop dem i en hög först och gav sedan båda på en gång. Både jag och doktorn reagerade på hur Agnes gjorde och jag fick höra hur smart och försekommen hon är...

Känns inte helt fel med tanke på att jag för ett par dagar sedan ville säga upp mig som förälder när Agnes höll på med sina värsta treårstrots ;-)

Så är det att vara förälder, det går upp och det går ner, och tack och lov för det!

 
 
Lena

Lena

11 november 2009 08:15

Tack för din kommentar inne hos mig! :-)

Den här klänningen som är på bilden hade jag och syster oxå som små.. nu har våra döttrar dem.
Min dotter är 3,5 år och systers är 2 år! :-)

Vilka fina smidessaker du gjort! :-)
Vad kostar eldkorgen??

Ha en trevlig dag! / Lena

http://www.leohna.bloggplatsen.se

 
stina

stina

12 november 2009 18:28

Vilken bra blogg du har, jag kommer säkerligen återkomma och läsa den! En liknande sån klänning hade jag också när jag var liten, den var nog superinne som modeklänning ett tag.

http://enkelstina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards