lyckosmide

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Migränen flög sin kos...

Av Lyckans Smed - 9 november 2009 19:29

Har haft en del migränanfall sedan jag var sex år gammal. Fick åka hem kräkandes från skolan ett antal gånger. Sån tur är har jag världens bästa naprapat och har för det mesta lyckats hålla migränen under kontroll och slippa de värsta anfallen. Förra veckan druttade jag ikull på någe konstigt vis och jag hörde hur det bara knakade till i ryggen. Brukar oftast tänka positivt när detta inträffar typ "nu blev det riktigt bra i ryggen, nu hoppade det rätt".  ;-)

Hann inte ens tänka detta förrän jag kände hur fel det blivit. Följande fem dagar har jag vaknat med sprängande huvudvärk som inte försvinner med tabletter, som jag hatar att behöva ta.


Det jag vill ha sagt med det här inlägget är att tacka en underbar människa som alltid ställer upp..

När jag idag ringde till min naprapat så fick jag direkt ta en återbudstid och komma samma dag, annars brukar det ju ta ett par veckor att få tid! Åkte dit och undrade hur jag ens skulle kunna ta mig dit och ligga där utan att kräkas?


naprapaten  -Oj, du ser inte så pigg ut, hur är det?

jag - Inge bra alls, vet inte om jag ska gråta eller kräkas?

naprapaten - Helst det första tack!


Det knakade ordentligt och HELT OTROIGT åkte jag hem utan värk. Nu mår jag bättre än på hela förra veckan. Bäst att hålla sig lite lugn nu så det inte hoppar fel igen.

Alla med migrän...  hitta en bra naprapat och fixa problemet i stället för att äta starka tabletter som bara går på symtomen och ger biverkningar.

Lycka till alla...

 
 
Pernilla

Pernilla

10 november 2009 12:23

oj, visste inte att en naprapat kan fixa migrän! kan det vara olika typer av migrän eller? jag har haft det sen jag var kanske 12 år men peppar, peppar kommer det bara med några års mellanrum. nu senaste dagarna har jag haft en enorm värk i nacke och en slags migränhuvudvärk på samma sida ovanför ögat. låter som om naprapat vore ett bra alternativ...
Ha en bra dag! Söt tjej du hade :-) Och visst blir man stolt när de "gör bra ifrån sig" vid kontroller :-)
En Kompis till mig fick åka hem med sin dotter utan att de kunde kolla vid fyraårskontrollen. Hon vägrade allt...

http://www.enyasmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pernilla

10 november 2009 14:55

aha, jag har en nerv i kläm i nacken men känner oftast inte av det. förutom nu när jag har bebis igen då man bär mycket. ska undersöka vilka som finns här! tack igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lyckans Smed - 15 mars 2013 13:45

  Trevlig kväll tillsammans med ett gäng killar som har fått prova på att smida ute i verkstaden. Först fick de middag som jag lagade till över en eldkorg och så fika så klart innan de fick sätta igång. Det är så roligt att ta emot en grupp som in...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:58

...Så är jag väldigt nyfiken och se hur trädgårdsjobbet jag blev klar med i höstas kommer att se ut i sommar när alla växterna tagit sig ordentligt! Det var ett jäkla göra med alla stenar! ;)           ...

Av Lyckans Smed - 19 mars 2011 08:48


  Håller på att smider till lite rosor i väntan på vårblommorna. Är väl inte ensam om att längta efter våren nu när solen äntligen börjar värma mot kroppen. Underbart!   ...

Av Lyckans Smed - 23 november 2010 12:10


     Hejsan Alla glada i vinterkylan! Här är det senaste tillskottet i smedjan. Det är en beställning som ska till Estland, det är lite kul tycker jag ;) Där ska den sitta som utsmycknad på en husvägg ute på panelen! Det är såååååå himla kul ...

Av Lyckans Smed - 16 september 2010 10:03

   Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för. Ampelstolpe kanske, som jag gjort på beställning. Det är en platta i botten med fyra hål för bultar. I bakgrunden står det små och stora eldkorgar!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards